Aplaceformetoexpressmyfeelingsince

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 21, 2011

upu fasa 2

assalamualaikum.

hye peeps ! lately banyak yang dah jadi dalam kehidupan seharian kim. 
yang manis, masam, pahit, dan tawar. semuanya lengkap you. 
inilah dipanggil asam garam kehidupan.
segala cabaran@dugaan@halangan mestilah dihadapi dengan beranni@tabah.
dan yang paling penting :
tidak mudah berputus asa.
rezeki ada dimana-mana.
usaha tangga kejayaan.


okay.cukup dengan intro yang kononnya ahli sasterawan negara. hehe. ;)


permohonan aplikasi dalam talian bagi program lepasan pengajian lepasan STPM/SETARAF
(MATRIKULASI/ASASI) fasa 2
mulai 20 mei 2011 jam 12.00 tengah hari sehingga 26 mei 2011

_________________________________________________________________________________
 
*** perbualan antara seorang anak bersama kedua ibu bapanya :-
anak : ayah, mak, upu fasa 2 da boleh isi dah. permohonan tu tutup 26 mei ni.
ayah : eh, dowh bukan ke kakak isi dowh upu dulu ? bakpe kene isi mule ? *nada suara cemas dan bimbang.
anak : a'ahh memang isi dowh ayah mak, tapi nie kene isi mule sebab kotkot nak tukar course ke. sebab tu ahh ada fasa 2. same macam mase kakak spm dulu lah.
mak : owh, dowh bukak ah laman web tu. tengok syarat kelayakan nak masuk kos kat u tu. 
ayah : kakak wat lah keputusan terbaik. ayah ngan mak sokong kakak daripada belakang. jangan pilih kos yang semata-mata nak masuk u, TAPI pilih kos yang betulbetul kakak yakin boleh skor dan yang ada peluang kerja yang luas bila kakak grad nanti.
anak : baik ayah, mak. terima kasih atas segala nasihat. 
 
***** dan perbualan selanjutnya telah menghasilkan keputusan ini.
 
 readers, doakan kim berjaya mencapai impian dan cita-cita kim. 
semoga apa yang diimpikan menjadi kenyataan dan dipermudahkan segalanya.
amin.

### oh ya, keputusan maktab dah keluar. dan dukacitanya kim ta dapat. sedih. :| 
#### kepada yang berjaya dapat tawaran maktab/ipg, TAHNIAH and go and grab the chances. kalau korang tanak, bagi kim ganti tempat korang ea. :(

the END.

8 comments:

eyfa nabella said...

hey2..s0rry..nk tnye..upu fasa 2 nyh yg mne..?x fhm...can u xplain m0re..?tq~:)..

Ms.D said...

Kim, good luck nanti. Haha~
Hope you still remember me.

Cik Kim said...

@eyfa nabella : sure.sure. fyi. upu fasa 2 nie untuk lepasan stpm(matrikulasi dan asasi). bukan untuk budak lepasan SPM 2010. nie untuk lepasan SPM 2009. awal januari 2011 dulu kan da isi fasa 1, so, sekarang kena lah isi untuk fasa 2 jugak. mana lah taw kan kalau nak tukar kos ke ape ke.

* harap dapat membantu. :)

Cik Kim said...

@Ms. D : yeapp., i still remember u. thanks :) and hbu ? do u get the offer ? thanks again dear. all the best to you too. :D

e'ka zulaikha said...

cik kim, don't give up, k? eka ingat ke nk mohon jgk kos BM, tapi xboleh dh sebab tu ad dlm pilihan 1 n 2 je kan? kalau xsilap lah..tp xpe lah..rezeki kat mana2..insyaAllah..

my latest entry:
http://blackfipper.blogspot.com/2011/05/kini-aku-mengerti-hikmahnya.html

Cik Kim said...

@e'ka zulaikha. emm. thanks dear. goodluck with ur medsi. inshaALLAH boleyh punyer. all the best. :D

* okay, nanty kim terjah oke. hehe

Ms.D said...

To Cik Kim = Me? I'd received offer for further study at UIA-Asasi Bahasa Inggeris and also *(Haha, the most thing i'm craving for) IPG - Ulu Kinta, Ipoh. Still for TESL. So, no doubt, i'm going to be there-IPG. Dear Kim, wish your dreams come true! Thanks for following my really simple, non-extraordinary blog. Haha!~

-=>.<=-

Cik Kim said...

@MS. D. yeahhh u should go to the ipg. dun be like me. menyesal kemudian ta guna. hehee. u are so lucky because get the offer. omg, im so jealous towards u. hehee. all the best ! pray for me too darl. :)

* congrats ! congrats ! happy for u. :)